Fandom

Lukepedia

Confederaţia Sistemelor Independente

116pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
CIS roundel.png
"The Republic cannot be fixed, m'lady. It is time to start over."
"Star Wars Episodul II: Atacul Clonelor (roman)"
Contele Dooku către Padme Amidala

Confederaţia Sistemelor Independente (CIS), cunoscută de asemenea drept Confederaţia, Confederaţia Separatistă,[1] Noua Ordine, pro-secesioniştii,[2] sau colocvial ca Separatiştii şi mai puţin cunoscut ca Alianţa Separatistă,[3] a fost mişcarea guvernamentală şi separatistă condusă oficial de Contele Dooku, a.k.a. Darth Tyranus, (şi în secret condusă de Darth Sidious) formată din diverse guverne planetare şi de sector, dar şi de câteva mega-corporaţii care şi-au declarat intenţia de a părăsi Republica Galactică, refuzând să se conformeze taxelor imense ale acesteia [4] şi corupţiei din Senat din timpul Crizei Separatiste.[5] Într-un final, tensiunile dintre aceasta şi Republică au dat naştere unui război după ce Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi şi Padme Amidala au fost condamnaţi la execuţie pe Geonosis şi un grup de Jedi condus de Mace Windu a încercat să îi salveze. [5] După ce Republica şi-a dezvăluit armata de clone pe Geonosis, separatiştii au fost nevoiţi să se retragă, începând un război de proporţii care avea să dureze trei ani şi să destrame galaxia. Confederaţia a înfricoşat nenumăraţi cetăţeni ai Republicii, în principal din cauza generalului Grievous, Comandant Suprem al Armatelor Droide. Aceasta a câştigat multe bătălii în războiul care a urmat dar a fost dizolvată când liderii săi au fost asasinaţi pe Mustafar, permiţându-i lui Palpatine să reformeze Republica în Imperiul Galactic.

  1. Star Wars Battlefront: Elite Squadron (Galactic Conquest mode title crawl)
  2. Hutt! Hutt! Hutt!
  3. Star Wars: The Clone Wars (serial TV)
  4. Star Wars Episodul I: Ameninţarea fantomei
  5. 5,0 5,1 Star Wars Episodul II: Atacul Clonelor

Also on Fandom

Random Wiki