Fandom

Lukepedia

Han Solo

114pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Hansoloprofile.jpg

Han Solo, unul din personajele principale ale Star Wars

"Never tell me the odds!"
"Niciodată să nu-mi spui care sunt şansele!"
―Han Solo[src]

Han Solo a fost un om de pe Corellia care a obţinut faimă la nivel galactic ca membru al Alianţei Rebele şi mai târziu al Noii Republici. Născut pe Corellia, a rămas orfan de mic şi luat de către piratul Garris Shrike ca să facă parte din echipajul lui. A fost tratat cu cruzime, dar l-a servit pe Shrike mult timp înainte să evadeze, în adolescenţă. Solo a devenit contrabandist şi s-a îndrăgostit de Bria Tharen, deşi ea l-a părăsit din cauza datoriei faţă de Alianţa Rebelă. Solo s-a înrolat apoi în Academia Imperială pe Carida, servind cu distincţie. A fost dat afară însă când a oprit un ofiţer imperial să-l bată pe un Wookiee numit Chewbacca cu un bici neuronic. Drept mulţumire, Wookiee-ul a jurat o "datorie de viaţă" faţă de Solo. A redevenit contrabandist cu Chewbacca alături de el. Pilotând Şoimul Mileniului, pe care îl câştigase la un joc de Sabacc împotriva lui Lando Calrissian, a devenit cunoscut drept unul din cei mai buni contrabandişti din galaxie.

Datorită lui Obi-Wan Kenobi, Luke Skywalker şi Leia Organa, Solo a ajuns să facă parte din Alianţa Rebelă, când i-a ajutat pe primii doi să o salveze pe prinţesă din Steaua Morţii. Solo l-a ajutat pe Skywalker să distrugă Steaua Morţii când a atacat baza rebelă de pe Yavin 4 unde o duseseră pe. Solo a devenit un membru neoficial al alianţei şi s-a îndrăgostit de Organa. A contribuit la distrugerea celei de-a doua Stele a Morţii în timpul Bătăliei de pe Endor din 4 DBY, în care împăratul Palpatine a murit. Un an mai târziu a fost fondată Noua Republică.

Solo s-a căsătorit cu Organa in 8 DBY, iar împreună au avut trei copii: Jaina, Jacen şi Anakin. Noua Republică fiind ameninţată de mulţi duşmani încă din primii ani de existenţă, Solo a fost tot timpul în mişcare, uneori călătorind alături de Skywalker, fratele lui Organa. Alături de soţia şi credinciosul lui prieten Wookiee, Solo a luptat contra lordului războinic Zsinj, Marelui Amiral Thrawn, împăratului renăscut Palpatine, Amiralului Daala şi rasei Yevetha. În 25 DBY Noua Republică a fost atacată de Yuuzhan Vong. Războiul care a urmat a durat patru ani şi a fost extrem de sângeros. Cel mai bun prieten al lui, Chewbacca şi fiul lui, Anakin Solo au murit amândoi în timpul războiului, morţi care l-au marcat pe fostul contrabandist. Rasa Yuuzhan Vong a fost înfrântă într-un final, iar Noua Republică a fost transformată într-un final în Alianţa Galactică. În 40 BBY, fiul său, Jacen s-a întors spre partea întunecată a Forţei şi a preluat controlul Alianţei Galactice. Solo şi soţia lui s-au alăturat facţiunii rebele care i se opunea, iar cei doi erau pregătiţi să îl omoare, nevaivăzându-l ca fiul lor. La sfârşitul războiului, Solo încă mai avea legături tensionate cu guvernul Alianţei Galactice.

Also on Fandom

Random Wiki