FANDOM

Jamillia-large
"We must keep our faith in the Republic. The day we stop believing democracy can work is the day we lose it."
"Trebuie să ne păstrăm credinţa în Republică. Ziua în care vom înceta să credem că democraţia poate funcţiona va fi ziua în care o vom pierde."
―Regina Jamillia[src]

Jamillia a fost succesoarea reginei Amidala, având titulatura formală de Alteţa Sa Regală, Regina Jamillia de Naboo. Jamillia, ca şi predecesoarea ei, a fost tânără la momentul alegerii (deşi nu la fel de tânără ca Padmé Amidala în timpul primului mandat), cu o educaţie regală şi respectabilă.

Biografie

Predecesoarea Jamilliei, după ce servise două mandate a câte doi ani ca regină, a fost atât de populară încât mulţi din locuitorii de pe Naboo voiau să modifice constituţia pentru a-i permite Amidalei şi un al treilea. Totuşi, în 25 ÎBY, Padmé Amidala a refuzat această onoare, iar Jamillia a devenit următorul monarh ales al lui Naboo.[1] Noua regină i-a cerut predecesoarei sale să îşi continue cariera în serviciul public, chiar dacă Amidala ajunsese la vârsta la care putea să se retragă din politică. Padmé a fost de acord şi a devenit reprezentanta lui Naboo în Senatul Galactic.

Membrii Consilului Sfăuitor Regal în timpul reginei Jamillia erau diferiţi faţă de cei din timpul Amidalei, cu excepţia lui Sio Bibble.

Jamillia

Regina Jamillia de Naboo.

În timpul crizei separatiste, Jamillia a fost unul din mulţi conducători de planete care şi-au deschis lumile pentru adăpostirea refugiaţilor loiali Republicii Galactice care plecaseră din lumile care se despărţeau de Republică. Pentru aceasta a fost destul de criticată, în special din partea uniunilor care reprezentau minerii de condimente de pe Naboo, al căror porturi principale deveniseră parte a mişcărilor de refugiaţi de Naboo.

În 22 ÎBY, după ce a supravieţuit unei tentative de asasinare sprijinite de Separatişti, Padmé a părăsit Coruscant, retrăgându-se în siguranţă pe Naboo. La scurt timp după debutul Războiului Clonelor, înainte de Bătălia de pe Ohma-D'un, Jamillia l-a numit pe C-3PO ambasador de Naboo în Ordinul Jedi. La scurt timp după aceasta, Jamillia a fost înlocuită de regina Neeyutnee.

În culise

Rolul Jamilliei a fost interpretat de Ayesha Dharker în Atacul Clonelor.

În Atacul Clonelor: Dicţionarul Vizual şi în câteva din scenariile originale ale Atacului Clonelor, numele ei era scris "Jamilla".[2]

Apariţii

Sources

Databank title Queen Jamillia în Databank

Databank title Theomet Danlé în Databank

  1. Star Wars Episodul II: Atacul Clonelor (roman)
  2. Leland Chee in the "Spelling Discrepancies" thread

Also on FANDOM

Random Wiki