Fandom

Lukepedia

Marea Armată Gungană

114pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Subiectul acestui articol ţine de era Formării Imperiului.Subiectu acestui articol ţine de Rebeliune.
Gunganarmy.jpg

Marea Armată Gungană din timpul Bătăliei de la Câmpiile Ierboase.

"Gungans no dyin' witout a fight. Wesa warriors. Wesa got a grand army."
"Gunganii nu mor fără lupă. Noisa războinici. Noisa avem o mare armată."
Jar Jar Binks[src]

Marea Armată Gungană a fost o armată Gungană de pe Naboo. Din ea făceau parte Gungani Ankura şi Otolla iar aceasta era comandată de un "General Bombad" care îl servea pe Boss-ul din Otoh Gunga.

Istorie

Gungan Grand Army.jpg

Marea Armată mărşăluieşte către Bătălia de la Câmpiile Ierboase.

Undeva în jurul anului 3,000 ÎBY,[1] prima Mare Armată s-a format la apogeul Războiul Triburilor Gungane când Bossul Gallo i-a unit pe Gungani pentru a-l înfrânge pe războinicul Boss Rogoe. Undeva între 150 ÎBY şi 121 ÎBY, Marea Armată s-a angajat într-un război deschis cu oamenii de pe Naboo cunoscut ca Războiul Gungan-Naboo. În 100 ÎBY, Marea Armată a respins nişte invadatori necunoscuţi ai planetei Naboo. Drept rezultat, triburile Gungane au fost şi mai unite decât înainte. În 32 ÎBY, planeta Naboo a fost invadată de către Federaţia de Comerţ. Marea Armată era alcătuită din mii de Gungani, fiind comandată de Tobler Ceel sub conducerea lui Boss Rugor Nass şi a Generalului Bombad Jar Jar Binks. Bătălia a slăbit Marea Armată dar a reuşit cu toate acestea să oprească armata Federaţiei de Comerţ să ajungă în Theed. În 4 ABY, Marea Armată i-a ajutat pe oamenii de pe Naboo să scape de sub dominaţia Imperiului Galactic. Rebeliunea pare să fi fost un succes.

Războinici Gungani

Gungan Captain.jpg

Un căpitan în Marea Armată Gungană

  • Militiagungi — cetăţeni Gungani forţaţi să intre în serviciul militar, înarmaţi cu boomaboome şi scuturi protectoare personale.
  • Gardă Gungan — gărzi de securitate din Otoh Gunga înarmate cu bastoane electrice duble
  • Cavaleria Kaadu — luptători călare pe Kaadu înarmaţi cu ceste
  • Ofiţeri ai Marii Armate — soldaţi plătiţi: căpitani, generali etc., cel mai probabil incluzându-l şi pe Generalul Bombad

Vehicule

Marea Armată Gungană nu folosea vehicule sau tehnologie de pe alte planete, preferând să domesticească animale indigene cum ar fi kaadul şi să le antreneze să-şi păstreze calmul pe câmpul de luptă. De asemenea, plasau tehnologia de tip mecanic cum ar fi generatoarele de scut pe animalele mai mari cum ar fi fambaa-ul. Această strategie era mai economică pentru Gungani, scăpându-i de problema căutării de arme potrivite în afara lumii lor şi de posibilitatea de a fi corupţi de străini. Gunganii, deşi nu foloseau tehnologie foarte sofisticată,foloseau generatoare de scut pentru a opri laserele şi proiectilele. Droizii însă puteau trece de scuturi. Gunganii foloseau de asemenea animale din specia Bongo pentru transportul rezervelor.

În culise

Noul Ghid Esenţial al Speciilor Extraterestre afirma că prima Mare Armată a fost formată în 100 ÎBY pentru a respinge invadatorii necunoscuţi şi a unifica triburile Gungane. Totuşi, această afirmaţie intră în conflict cu faptul că era în existenţă cu mii de ani înainte în timpul Războiului Triburilor Gungane şi Războiului Gungan-Naboo. O altă contradicţie în Ghiduri esenţiale este existenţa Războiului Gungan-Naboo. O sursă afirmă că a existat un război între 150 ÎBY şi 121 ÎBY. “Noul Ghid Esenţial al Speciilor Extraterestre spune că nu a existat niciodată vreun război între cele două specii.

Apariţii

Surse

Databank title.png Gungan Grand Army în Databank

  1. The Essential Atlas

Also on Fandom

Random Wiki