FANDOM

Quigonheadshot.jpg
Qui-Gon Jinn
Biografie
Data naşterii

92 BBY

Data morţii

32 BBY (60 de ani),
Naboo

Descriere fizică
Specie

Om

Gen

Masculin

Înălţime

1.93 m

Culoarea părului

Castaniu

Ochi

Albaştri

Informaţie cronologică şi politică
Era(e)

Era formării
Imperiului

Afiliaţie
Maeştri cunoscuţi

Dooku

Ucenici cunoscuţi

Qui-Gon Jinn a fost un Maestru Jedi in Ordinul Jedi. El s-a nascut in 92 IBY si a murit in 32 IBY.El a avut trei Padawani, un Padawan neidentificat, Xanatos si Obi-Wan Kenobi. Maestrul sau a fost Contele Dooku cunoscut ca Darth Tyranus. El l-a descoperit pe Xanatos pe Telos IV care a aratat ca are o conexiune puternica in Forta.El l-a dus pe Xanatos la Templul Jedi ca sa fie antrenat ca Jedi. In urmatorii doi ani el a luat un Padawan neidentificat , caruia antrenamentul era aproape gata.Dupa ce Padawanul sau a devenit Cavaler Jedi el l-a luat pe Xanatos ca Padawan.In timpul anilor mai multi membri ai Consiliului Jedi au fost de acord sa-i dea lui Xanatos inca o sansa sa devina un Cavaler Jedi.Qui-Gon si Xanatos au fost trimisi pe Telos , planeta pe care s-a nascut Xanatos, pentru ca tatal lui Xanatos , Crion , a devenit un tiran si conducea planeta cu un maner de fier.Xanatos a fost tentat de puterea tatalui sau , si s-a alaturat lui Crion , sperand sa conduca impreuna.Crion a condus planeta intr-un razboi civil , asa ca Qui-Gon a fost nevoit sa-l confrunte pe Crion si sa-l omoare.Xanatos a devenit furios si a jurat razbunare pe Qui-Gon.Cand Qui-Gon s-a intors la Templul Jedi . s-a invinovatit pe sine pentru ce i s-a intamplat lui Xanatos.El a jurat sa nu mai ia un alt Padawan pentru restul vietii lui.In 44 IBY , 9 ani dupa tradarea lui Xanatos , Yoda l-a incurajat pe Qui-Gon sa ia un alt Padawan.Chiar daca Qui-Gon nu avea de gand sa ia un alt Padawan , el a fost de acord sa observe o mica competitie intre Padawanii mai mari din Templul Jedi care ii inludea pe Bruck Chun si pe Obi-Wan Kenobi.El l-a observat pe Obi-Wan , dar imediat dupa competitie , el a plecat spre Bandomeer , din ordinele Cancelarului Suprem.In nava care ducea spre Bandomeer , Qui-Gon l-a intalnit pe Obi-Wan care se ducea sa-si inceapa viata in Agricultural Corps.Dupa ce s-a intalnit cu Xanatos care i-a intins o cursa , Qui-Gon l-a luat pe Obi-Wan ca Padawan.In 32 IBY Qui-Gon si Obi-Wan au fost trimisi ca ambasadori pe o nava ca sa opreasca o blocada pe Naboo.Ei au fost intampinati de droizi si au scapat printr-o nava de transportare de droizi , pentru ca Federatia Schimbului vroia sa invadeze Naboo.Pe Naboo el l-a intalnit pe Jar Jar Binks si i-a salvat viata.Jar Jar Binks i-a dus pe cei doi Jedi in orasul lui , Otoh Gunga unde s-a intalnit cu seful Rugor Nass si a fost de acord sa le dea o nava sa mearga prin apa pana la palatul reginei de pe Naboo.Cei doi au ajuns la palat , au salvat-o pe regina , au luat o nava sa ajunga pe Coruscant dar nava era avariata si i-a putut duce numai pe Tatooine.Au aterizat pe Tatooine , si au gasit un magazin cu piese pentru nava lor.Acolo l-au cunoscut pe Anakin Skywalker , Qui-Gon crezand ca el e Cel Ales a decis sa fie trimis la Templul Jedi sa fie antrenat.Dupa ce au facut rost de bani Qui-Gon l-a luat pe Anakin sa fie antrenat.Dar cand sa ajunga la nava , Qui-Gon a fost intampinat de Darth Maul si s-a luptat cu el , dar a reusit sa ajunga la nava.Cand el si Obi-Wan s-au intors pe Naboo ca recucereasca capitala , in hangarul regal , el si Obi-Wan au fost intampinati inca o data de Darth Maul.Intr-o clipa de neatentie , Maul a bagat Sabia Laser Dubla a lui , in Qui-Gon.Obi-Wan s-a luptat cu Maul dar a fost impins intr-un reactor , dar a reusit sa se tina , Sabia Laser a lui cazuse , atunci lua sabia lui Qui-Gon , si l-a taiat pe Maul in doua , facandu-l sa cada in reactor.In ultimele momente lui Qui-Gon , el i-a spus lui Obi-Wan sa-l antreneze pe Anakin Skywalker.Dupa putin timp de cand Republica Galactica a fost transformata in Imperiul Galactic , el a invatat o tehnica de a reveni sub forma de stafie a Fortei dupa moarte , iar Yoda l-a trimis pe Obi-Wan sa il gaseasca pe Qui-Gon pe Tatooine si sa invete despre Forta, inclusiv si aceasta tehnica , asa incat Obi-Wan a reusit sa il ajute pe Luke Skywalker si dupa moarte.

Also on FANDOM

Random Wiki