FANDOM

Republic Emblem.svg

Republica Galatică

"Vechea Republică a fost o republică de legendă, mai mare decât distanţa sau timpul. Nu era nevoie să ştii unde era sau de unde venise, doar să ştii că … era acea Republică."
"Star Wars Episodul IV: O nouă speranţă (roman)"
― Din Jurnalul Whillilor

Republica Galactică a fost forma de guvernământ a galaxiei timp de 25.034 ani până la instalarea Imperiului Galactic în 19 ÎBY. Deşi era cunoscută mai mult sub denumirea de Vechea Republică, asta nu s-a întâmplat decât după stabilirea Imperiului; în timpul existenţei sale, numele ei a fost Republica Galactică sau simplu Republica. Mai rar, era numită Prima Republică Galactică. Uneori, termenul Vechea Ordine era folosit pentru a o descrie.

Republica, condusă de un Cancelar suprem, avea teoretic un regim democratic care ar fi trebuit să se autosusţină timp de 25.000 de ani. În cea mai mare parte a existenţei sale ca putere galactică dominantă, Republica nu a pretins a fi un guvern centralizat, ci mai degrabă o uniune de planete suverane formată în scopul promovării comerţului, medierii disputelor şi asigurării protecţiei mutuale. Se spune că istoria ei completă ar umple o mie de biblioteci.

În ultimii ei ani, a fost un guvern cu intenţii bune — dar ineficient— mult afectat de birocraţie.

Also on FANDOM

Random Wiki