FANDOM

Episodul I: Amenințarea fantomă (titlu original în limba engleză: Star Wars Episode I: The Phantom Menace) este un film din 1999. Filmul este scris și regizat de George Lucas. Este al patrulea film care a fost lansat din seria de filme Războiul stelelor și primul film din punct de vedere al cronologiei întâmplărilor prezentate în serie. Amenințarea fantomă este primul film din trilogia prequel a seriei originale Războiul stelelor. Este primul film regizat de Lucas după o pauză de 22 ani când a regizat filmul original Războiul stelelor și doar al patrulea regizat de-a lungul carierei sale cinematografice.

Povestea filmul urmărește întâmplările prin care trec maestrul Jedi Qui-Gon Jinn și ucenicul său Obi-Wan Kenobi, în timp ce o escortează și o protejează pe regina Amidala în fuga acesteia de pe planeta Naboo către planeta Coruscant, în speranța de a găsi o rezolvare pașnică a unui conflict la scară largă provocat de litigii comerciale interplanetare. De asemenea, prezintă întâmplări din copilăria tânărului Anakin Skywalker înainte de a deveni un Jedi, fiind descris ca un tânăr sclav în care Forța este neobișnuit de puternică dar încă neantrenat pentru a se lupta cu succes împotriva misterioasei reveniri a luptătorilor Sith.

Lucas a început producția acestui film după ce a ajuns la concluzia că știința efectelor cinematografice speciale a avansat la nivelul a ceea ce dorea să prezinte în al patrulea film al francizei Războiul stelelor. Filmările au început la 26 iunie 1997 și au avut loc în diferite locuri, inclusiv Studiourile de Film Leavesden și în deșertul tunisian. Efectele sale speciale au inclus folosirea pe scară largă a imaginilor generate de computer (CGI), unele dintre personaje și locuri fiind complet computerizate, neexistând în realitate.

Also on FANDOM

Random Wiki